Projekat „Tradicija spaja“ predstavlja značajan osvrt na srpsko muzičko i literarno stvaralaštvo.

U petak 6. marta od 19h u punom Salonu Narodnog muzeja Zrenjanin održan je koncert sastava „Duo Cordis” (Ana Aleksić Šajrer – sopran i Tina Nikolovski – pijanistkinja) kao prvi ovogodišnji promotivni koncert Horskog festivala „Slobodan Bursać”. Koncert je usledio nakon izuzetno uspešnog nastupa ovog sastava u Kulturnom centru Srbije u Parizu 14. februara.

Duo Cordis (Ana Aleksić Šajrer-sopran i Tina Nikolovski-pijanistkinja) je svoj projekat „Tradicija spaja“ načinio iz potrebe da prezentuje srpsku solo pesmu širokom spektru publike. Pesme koje se ne izvode toliko često, a njihov stvaralac je začetnik tog muzičkog oblika u nas, i pesme savremenih autora koje su nastale pod nadahnućem pomenutog stvaraoca, zajedno čine neobičnu koncepciju programa.

Autorke projekta odlučile su se za izvođenje – promociju solo pesama Josifa Marinkovića i solo pesama sa Pozivnog kompozitorskog konkursa za solo pesmu manifestacije „Obzorja na Tisi“ – Dani Josifa Marinkovića. Odabrane pesme kompozitora Milane Stojadinović-Milić, Vere Milanković, Svetozara Saše Kovačevića, Minte Aleksinačkog, Stanka Šepića, Miroljuba Aranđelovića Rasinskog i Zorana Hristića pisane veoma različitim stilovima komponovanja nastale su u periodu od 1998. do 2014. godine.

Kao cilj ovog projekta može se istaći prezentovanje dostignuća srpske muzičke scene, kao i srpskog muzičkog nasleđa, srpskoj, ali i francuskoj publici u Kulturnom centru Srbije (Centre Culturel de Serbie) koncertom održanim u Parizu 14. februara 2020. godine. Kroz raznovstan opus pesama Josifa Marinkovića publika je imala priliku da čuje pesme stvorene citiranjem i umetničkom obradom narodnih melodija, pesme komponovane u stilu koji je blizak folkloru (takozvane sevdalinke) i pesme originalne inspiracije nastale na stihove Marinkovićevih savremenika. Duo Cordis je kroz muzičku realizaciju prezentovao i deo srpske antologijske lirike koja je korišćena kako u Marinkovićevim, tako i u pesmama savremenih autora.

Projekat „Tradicija spaja“ predstavlja značajan osvrt na srpsko muzičko i literarno stvaralaštvo. Spajanjem novog i starog formira se kompaktna celina i obrazlaže uticaj tradicije na savremena ostvarenja. Prezentovanjem ovog projekta publika je imala priliku da čuje do skoro nepoznate i neobjavljene notne zapise i ređe izvođene kompozicije majstora ovog žanra. U spoju tradicionalnog i novog, izvođenjem dela rodonačelnika i najznačajnijeg romantičarskog autora srpske solo pesme-Josifa Marinkovića i dela srpskih savremenih kompozitora, publici je prezentovan zanimljiv pristup ovog duarazvitku žanra srpske solo pesme.